Problemy z nagrywaniem trasy – co zrobić?

W tym wpisie wyjaśnimy jakie mogą być przyczyny problemów z nagrywaniem trasy i jak je rozwiązać.

Przerwy w nagrywaniu

Jest to najczęstszy problem, który zgłaszacie. Przejawia się on występowaniem prostych kresek na nagranym śladzie, co jest spowodowane zaprzestaniem działania aplikacji Mapa Turystyczna na tych odcinkach.

Ustawienia oszczędzania baterii

Najczęstszą przyczyną powstawania przerw w nagrywaniu trasy są ustawienia oszczędzania baterii, które są stosowane w coraz większej ilości modeli telefonów. Najwięcej zgłoszeń otrzymaliśmy od użytkowników telefonów Huawei i Samsung, co nie znaczy, że problem ten nie może wystąpić również w innych modelach.

Oszczędzanie baterii może polegać na kilku mechanizmach m.in. na ograniczaniu przez system połączenia z siecią, wyłączaniu czujników np. odbiornika GPS czy zamykaniu aplikacji działających w tle. System ignoruje przy tym ustawienia zawarte w aplikacji, więc z poziomu kodu nie możemy temu zapobiec. Konieczne jest ustawienie odpowiednich opcji przez samego użytkownika.

W zależności od modelu telefonu ustawienia te mogą mieć różną nazwę i znajdywać się w różnych miejscach w systemie telefonu. Najczęściej możliwa jest zmiana ustawień w dwóch miejscach:

  1. Ustawienia ogólne baterii
    Tu można dodać naszą aplikację do wyjątków od oszczędzania energii. Szukamy następujących (lub podobnych) ustawień:
    Ustawienia > Bateria > Menu (trzy kropki) > Wyjątki od oszczędzania energii > Tu należy na liście znaleźć aplikację Mapa Turystyczna i zaznaczyć ją. Ustawienia mogą wyglądać też podobnie do tych: Ustawienia > Bateria > Uruchamianie > Ręcznie.
  2. Ustawienia dla aplikacji Mapa Turystyczna
    Tu można ustawić, aby działanie naszej aplikacji nie było ograniczane, gdy działa ona w tle. Szukamy następujących (lub podobnych) ustawień:
    Ustawienia > Aplikacje i powiadomienia > Mapa Turystyczna > Bateria > Ograniczenie działania w tle oraz Funkcja oszczędzania energii

To czy zmiana ustawień zadziałała, można się przekonać podczas następnej wycieczki nagrywanej już z dobrymi ustawieniami.

4 przemyślenia nt. „Problemy z nagrywaniem trasy – co zrobić?

  1. no dobra, zatrzymywałem nagrywanie chyba pauzą – dwie pionowe kreski. Niestety śladu w IPhonie po nagraniu nie mam . Pytanie podstawowe jak zakończyć nagrywanie bo jak widać samo pauzowanie nic nie daje – myślałem że po dojściu do końca zaplanowanej trasy nagranie zakończy się automatycznie. Czy po całkowitym zamknięciu aplikacji można wrócić do nagrywania od początku trasy – połączyć nagrania lub złączyć pliki które są gdzieś pewnie zapisane w pamięci tylko gdzie?
    Czy w ogóle dane ( jakie rozszerzenie) z przerwanych pauzą nagrań są gdzieś w pamięci i można je odtworzyć?
    w Waszym FAQ jest brak takiego info dla całkiem początkujących.

    1. Aby zakończyć nagrywanie wystarczy wcisnąć przycisk stop, taki pomarańczowy kwadrat po prawej od przycisku pauzy. Po restarcie aplikacji i jej ponownym uruchomieniu powinien pojawić się dialog z pytaniem, czy kontynuować nagrywanie niedokończonej trasy. Jeśli coś działało inaczej, poprosimy o wysłanie zgłoszenia bezpośrednio z aplikacji wybierając opcję Prześlij opinię z menu. Dzięki temu będziemy mogli sprawdzić dokładnie, co było przyczyną problemu.

  2. Masakra,
    2 dni chodzenia i żadna trasa nie zapisana bo na stronie nikt nic o żadnym przycisku pomarańczowym nie napisał.

    1. Poprosimy o wysłanie zgłoszenia błędu bezpośrednio z aplikacji i dokładny opis, na czym polega problem. O który przycisk chodzi?

Skomentuj ET Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *