Twoje trasy w telefonie i w serwisie

Zbliża się słoneczny weekend, pieczołowicie układasz trasę w naszym serwisie. Wybierasz najlepszy wariant, zapisujesz i… zastanawiasz się skąd wziąć tę trasę w aplikacji? Znajoma sytuacja?

Od dziś możemy pożegnać się z podwójnym układaniem tras i przeklejaniem linków. W najnowszej wersji aplikacji na Androida trasy zapisane w telefonie synchronizują się z tymi w serwisie www. I na odwrót. Automatycznie i bez wysiłku.

Co zmieniło się w aplikacji?

Przede wszystkim można się zalogować. I nawet trzeba, jeśli trasy mają się zsynchronizować. Cały proces może być przyspieszony dzięki logowaniu przez Facebook.

Logowanie w aplikacji Mapa turystyczna

Po zalogowaniu się trasy powinny się zsynchronizować. W zależności od systemu może się to stać po jakimś czasie. Można również samodzielnie zsynchronizować trasy, odświeżając widok na liście tras (gest przeciągnięcia ku dołowi).

Odświeżenie listy tras w aplikacji Mapa turystyczna

Co dalej?

Będziemy usprawniać funkcje związane z zarządzaniem trasami. Kilka najbliższych tematów to m.in.:

  • filtrowanie listy tras albo wyszukiwanie tras na liście,
  • synchronizacja tras nagranych; obecnie funkcja dotyczy tylko tras zapisanych (czyli tych zaplanowanych na mapie),
  • dodanie synchronizacji do aplikacji dla iOS,
  • większe zmiany w zarządzaniu trasami w serwisie www – to jest duży temat, ale powinien uprościć tę część serwisu, a jednocześnie uczynić ją bardziej funkcjonalną.

9 przemyśleń nt. „Twoje trasy w telefonie i w serwisie

  1. Brakuje tylko jednej opcji – możliwości nazywania trasy. Alternatywnie możliwości podejrzenia notatek w telefonie.

  2. Po zalogowaniu nie synchronizuje się telefon (android). Na komputerze szlaki mają opisy – czas i odległość, a na komórce nie.

    1. Czasem się zdarza, że synchronizacja blokowana jest przez system Android. W pomocy na stronie https://mapa-turystyczna.pl/pomoc#synchronizacja podajemy kilka wskazówek, jak to rozwiązać. Jeśli to nie pomoże, poprosimy o wysłanie maila bezpośrednio z aplikacji wybierając Prześlij opinię z menu, sprawdzimy w czym jest problem w tym przypadku.

      1. Dziękuję, pomogło Ustawienia/Konta/Mapa Turystyczna. Synchronizacja natychmiastowa.
        Czy w wersji na komórkę jest brak opisu szlaków (czas i odległość) gdy się kliknie na szlak (na komputerze jest)?

        1. Tak, niestety w aplikacji szlaki nie są klikalne i nie widać ich długości oraz czasów przejścia. Planujemy dodać te dane, ale pewnie w trochę dalszych aktualizacjach. Póki co można zaplanować trasę takim szlakiem – wtedy można sprawdzić długość i czas. Wymaga to jednak dostępu do internetu.

  3. Chciałem wykupić Premium, ale mam problem z synchronizacją… w serwisie WWW mam zaplanowane 5 tras, a w komórce po zalogowaniu mam tylko 3 trasy i po wykonaniu czynności opisanych w tym art. nie synchronizuje mi się…. Co mam zrobić ?

Skomentuj admin Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *