Zbliża się słoneczny weekend, pieczołowicie układasz trasę w naszym serwisie. Wybierasz najlepszy wariant, zapisujesz i… zastanawiasz się skąd wziąć tę trasę w aplikacji? Znajoma sytuacja?
Od dziś możemy pożegnać się z podwójnym układaniem tras i przeklejaniem linków. W najnowszej wersji aplikacji na Androida trasy zapisane w telefonie synchronizują się z tymi w serwisie www. I na odwrót. Automatycznie i bez wysiłku.
Co zmieniło się w aplikacji?
Przede wszystkim można się zalogować. I nawet trzeba, jeśli trasy mają się zsynchronizować. Cały proces może być przyspieszony dzięki logowaniu przez Facebook.
Po zalogowaniu się trasy powinny się zsynchronizować. W zależności od systemu może się to stać po jakimś czasie. Można również samodzielnie zsynchronizować trasy, odświeżając widok na liście tras (gest przeciągnięcia ku dołowi).
Co dalej?
Będziemy usprawniać funkcje związane z zarządzaniem trasami. Kilka najbliższych tematów to m.in.:
- filtrowanie listy tras albo wyszukiwanie tras na liście,
- synchronizacja tras nagranych; obecnie funkcja dotyczy tylko tras zapisanych (czyli tych zaplanowanych na mapie),
- dodanie synchronizacji do aplikacji dla iOS,
- większe zmiany w zarządzaniu trasami w serwisie www – to jest duży temat, ale powinien uprościć tę część serwisu, a jednocześnie uczynić ją bardziej funkcjonalną.
Czy jest może w planach wersja dla windows phone lub windows 10 mobile?
Niestety, na razie nie.
Brakuje tylko jednej opcji – możliwości nazywania trasy. Alternatywnie możliwości podejrzenia notatek w telefonie.
Po zalogowaniu nie synchronizuje się telefon (android). Na komputerze szlaki mają opisy – czas i odległość, a na komórce nie.
Czasem się zdarza, że synchronizacja blokowana jest przez system Android. W pomocy na stronie https://mapa-turystyczna.pl/pomoc#synchronizacja podajemy kilka wskazówek, jak to rozwiązać. Jeśli to nie pomoże, poprosimy o wysłanie maila bezpośrednio z aplikacji wybierając Prześlij opinię z menu, sprawdzimy w czym jest problem w tym przypadku.
Dziękuję, pomogło Ustawienia/Konta/Mapa Turystyczna. Synchronizacja natychmiastowa.
Czy w wersji na komórkę jest brak opisu szlaków (czas i odległość) gdy się kliknie na szlak (na komputerze jest)?
Tak, niestety w aplikacji szlaki nie są klikalne i nie widać ich długości oraz czasów przejścia. Planujemy dodać te dane, ale pewnie w trochę dalszych aktualizacjach. Póki co można zaplanować trasę takim szlakiem – wtedy można sprawdzić długość i czas. Wymaga to jednak dostępu do internetu.
Chciałem wykupić Premium, ale mam problem z synchronizacją… w serwisie WWW mam zaplanowane 5 tras, a w komórce po zalogowaniu mam tylko 3 trasy i po wykonaniu czynności opisanych w tym art. nie synchronizuje mi się…. Co mam zrobić ?
Na początek proszę sprawdzić wskazówki podane w pomocy na stronie https://mapa-turystyczna.pl/pomoc#synchronizacja. Jeśli to nie pomoże, poprosimy o wysłanie maila bezpośrednio z aplikacji wybierając Zgłoś błąd z menu. Sprawdzimy w czym jest problem.